برنامه ریزی استراتژیک چیست؟
برنامه ریزی استراتژیک عبارت است فرآیندی سیستماتیک جهت پیش بینی چشم انداز مطلوب و جهت دهی به تمامی اهداف شرکت برای حرکت در مسیر دست یابی به آن.
برنامه ریزی استراتژیک همان مراحل لازم جهت رسیدن به جایگاه بهینه است که تمایل داریم شرکت در آن وضعیت قرار گیرد.
انواع خدمات مدل سازی استراتژیک و عملیاتی شرکت مشاور سرمایه گذاری به شرکت ها عبارت است از :
1. خدمات تدوین برنامه کسب و کار برای شرکت های تولیدی و خدماتی
2. خدمات امکان سنجی و ارزیابی طرح های توجیهی، اقتصادی شرکت ها
3. تحلیل صنایع
4. مشاوره در زمینه مدیریت وجوه و پرتفوی سرمایه گذاری شرکت ها جهت توسعه و خلق ارزش
خدمات استراتژیک شرکت
1. تهیه برنامه کسب و کار :
برنامه (طرح) کسب و کار، عنوان ابزاری برای پیش بینی و مدیریت بهتر کسب و کارهای موجود و یا جدید میباشد. این کار از طریق توجه به اولویتها، نظارت و ارزیابی پیشرفت کار و کمک به دستیابی اهداف از پیش تعیین شده صورت میگیرد. این چنین طرحی، کارآفرینان را قادر میسازد تا در مراحل مختلف کسب و کار آمادگی های لازم را برای پیشبرد برنامهها بدست آورند.
به طور اجمالی یک برنامه کسب و کار مدرن و ساختارمند، شامل تحلیل عوامل ذیل خواهد بود :
2.تحلیل صنایع:
در گزارش های عمومی تحلیل صنایع، روند تاریخی صنعت مذکور شامل تحلیل خدمات رقبا، معرفی و ارزیابی بازیگران اصلی صنعت در بعد داخلی و بین المللی بررسی و وضعیت تاریخی و پیش بینی میان مدت و بلند مدت عرضه و تقاضای صنایع در بعد داخلی و بین المللی، تحلیل بازار و پیش بینی چشم انداز آتی ذکر میشود.
3. امکان سنجی و ارزیابی طرحهای توجیهی
ارزیابی، شامل نمای کلی پروژه یا فعالیت اقتصادی و کسب و کاری است که قصد راه انداری آن را دارید. پیش از شروع هر فعالیتی، در نظر گرفتن عوامل و شرایط موجود و بررسی آنها، در موقعیت و پیش برد کسب و کار نقش اساسی ایفا میکنند؛ زیرا هر فعالیتی که بدون تدبیر و برنامه ریزی آغاز شود، محکوم به شکست خواهد بود.
طرح توجیهی زوایای سرمایه گذاری از قبیل میزان سرمایه گذاری، وضعیت بازار و وضعیت موجود یک طرح را برای سرمایه گذار روشن میکند تا بتواند تصمیم گیری راحت و درستی از مسیر انتخابش داشته باشد.